Respect voor dieren

zondag 14 maart 2010

Glorixkuifje

 Image and video hosting by TinyPic

"Ik vrees overigens dat minister Gerda Verburg met haar zielige glossy ook op haar knokige knietjes is gegaan om de Heer te danken dat Hij juist op deze donderdag de grote democraat Van Mierlo tot Zich heeft geroepen.

Want je kunt als politica domme dingen doen, maar de Gerda was toch wel het ergste wat ik in jaren heb gezien.

Die foto op de cover, waarop ze met die strenge meesteressenblik en dat sm-zweepje staat, moet toch door haar goedgekeurd zijn.

Net als het hele idee. Ik vrees zelfs dat ze samen met haar suffe ambtenaren heel veel voorpret heeft gehad. Dat ze heeft gedacht dat het blaadje als een bom in zou slaan.

Nu moest ze met haar rare Glorixkuifje wat excuses stamelen tegen een Kamer die vooral diep medelijden met haar had.

Is er niet iemand die mevrouw Verburg naar huis wil roepen?

Dat het beter is voor haar als ze uit de politiek stapt."

Youp (fragment)
NRC Handelsblad 13--3-2010 

1 opmerking:

  1. De glossy in kwestie heb ik niet gezien, maar in de krant en op tv heb ik wel enkele foto's van Gerda gezien. Eerlijk gezegd vond ik deze foto's wel goed. Ze wordt als een dandy uitgebeeld en de fotograaf heeft haar androgyne uitstraling goed benut. Youp van 't Hek is wel de laatste die kritiek mag uitoefenen op het uiterlijk van een ander. Met Gerrit Braks als minister van Landbouw was zo'n glossy niet mogelijk geweest. Ik begrijp heus wel dat het ministerie van LNV het ijzer heeft gesmeed toen het heet was.

    BeantwoordenVerwijderen