Respect voor dieren

woensdag 17 maart 2010

Kristina Bach en de Dierenpartij

Vanavond gekeken naar EenVandaag dat een reportage had over het spoeddebat over de OVP. Veel wijzer werd ik er niet van. Ik zag dat Esther Ouwehand het vuile werk mocht opknappen. En dan te bedenken dat Thieme (met Koffeman) vorig jaar nog bestuurslid was van de Faunabescherming! En de materie dus veel beter beheerst.
Maar in het kader van bescherming van het imago van de lijsttrekker was dit uiteraard verantwoord. De kijker die niet beter wist, kon gevoeglijk denken: “Daar wil Marianne Thieme gelukkig niks mee te maken hebben!” Toevallig ging er ook nog een propagandafilmpje van de PvdD aan de uitzending vooraf.

Ormel is een goed spreker dus hem was wel toevertrouwd om te communiceren dat hier niet alleen de grote grazers maar ook de Partij voor de Dieren ‘door de hoeven’ zakt. 

Aan het eind kregen we nog een korte reactie van Gerda Verburg. Ik schrok van haar verschijning: in mijn herinnering was ze een gewone boerenmeid, maar inmiddels is ze volledig van gedaante verwisseld. Ze was opgemaakt als een wat oudere filmster. Inclusief glorixkuif. Nu ik dit gezien heb begrijp ik haar verlangen naar een glossy. Met haar sterallures heeft die nog een grote toekomst voor zich.

Inhoudelijk was ze het helemaal eens met de Partij voor de Dieren, maar ‘als de Kamer het wil’, dan maken we een eind aan het OVP-concept. Ze zou het jammer vinden.
Verder kregen we nog een oud-inspecteur van de Dierenbescherming te zien die de Partij hard afviel. In de vorige uitzending was het de gewezen hoogleraar Dier en Recht, mr Dirk Boon, ooit lijstduwer, die de Partij onderuit de zak gaf. 
Verdedigers van het partijstandpunt kon EenVandaag blijkbaar niet vinden. Alex zal wel niet in de buurt geweest zijn.

En zo kom ik bij Kristina Bach (1962), nog altijd een van de grote populaire Duitse zangeressen. Enkele jaren geleden had ze nog een hit met ‘Fliegst Du mit mir zu den Sternen?’ Als ik de zielige vertoning van de Partij gadesla, dan komt mij daaruit de regel boven: ‘Bleibst Du wenn keiner mehr bleibt?'

Image and video hosting by TinyPic

10 opmerkingen:

  1. Ik heb het zojuist bekeken.Ik vraag me af hoeveel stemmen PvdD hierdoor gaat verliezen komende verkiezingen..
    Laat Marianne maar roepen dat ze zoveel positieve reacties heeft ontvangen op haar bevindingen na haar werkbezoek....
    Ze laat niet weten dat ze waarschijnlijk ook vele negatieve reacties heeft ontvangen.Nee,ze laat zich niet leiden door emotionele reacties en in beeld gebrachte incidenten...
    Ook in het debat weer naar de jagers verwijzen.Makkelijke zondebok in dit geval.
    Ik dacht trouwens dat de PvdD tegen dierproeven was van de website:De Partij voor de Dieren wil een einde aan alle dierproeven.(bio technologie)
    Dat geld dus niet voor de dieren buiten in de OVP.....
    We zullen het zien....
    9 juni......Daaaag Marianne!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me zo af,zou Gerda dezelfde kapper hebben als Geert?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ".Ik vraag me af hoeveel stemmen PvdD hierdoor gaat verliezen komende verkiezingen.."

    Ik denk niet veel. Denk dat de partij toeneemt. 2 zetels minimaal iig.

    Een andere keuze buiten pvdd is er niet. Dus wat zou iemand die nu niet pvdd gaat stemmen dan stemmen? Aan de linkerkant gaan ze ook allemaal zo goed als mee met dat beleid.

    Dan hou je vooral CDA, VVD en PVV over. Allemaal niet voor de dieren. PVV wel mbt huisdieren. Maar voor de rest...

    En niet stemmen is meestal CDA stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga weer op de SP stemmen,mijn stem zijn ze kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Quote Alex:

    "Een andere keuze buiten pvdd is er niet."

    Is het de PvdD naar de bol gestegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het ook gezien. Ze moeten zorgen,dat er minder dieren in de plassen komen, dat heet steriliseren en castreren.
    En verder moeten ze de dieren respectvol behandelen en niet laten creperen.
    Nou je gelukkig gaan we nu het voorjaar tegemoet en hoeven de dieren minder te verhongeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Feit is dat de Partij voor de Dieren ondanks de ernstige blunder met de grazers in de Oostvaardersplassen de diervriendelijkste partij van Nederland is. SP en GL hielden ook hun bek toen de grazers crepeerden en bieden dus geen alternatief. Ook met het oog op de economische crisis en de vreemdelingenhaat van de PVV is het belangrijk om je stem niet verloren te laten gaan en links te stemmen (de PvdD staat links van het midden). Daarnaast is het goed om actie te voeren, zoals Yvonne en haar groep doen in verband met de wantoestand in de Oostvaardersplassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Stempelientje:

    Ik snap dan niet direct de overgang naar de SP, omdat die ook - zover ik begrepen heb - op dit vlak dezelfde lijn volgt als de PvdD doet.

    Als je het niet eens bent met het beleid, waarom wel dan de PvdD er op afrekenen maar de SP niet?

    "Is het de PvdD naar de bol gestegen?"

    Dat is mijn logische conclusie. Wat de PvdD voor conclusie heeft daarover weet ik niet. Ik kan niet namens hun spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De partij voor de dieren heeft als speerpunt de dieren en mededogen.Voor de PvdD stemde ik SP en daarvoor weer PSP.Een partij die zich uitgesproken voor dieren zegt in te zetten,geven hun goedkeuring om geoorloofd en onder het mom van een experiment,een stuk of 1000 dieren laten kreperen,jaarlijks weer,is m.i niet een partij die het altijd goed voorheeft met de dieren,en dat is wat je wel zou mogen verwachten.Er word een bullshitverhaal opgehangen over jagers,terwijl als die geplande Robuuste Verbindingen (die corridoren) geopend zouden zijn,kunnen de dieren naar de Veluwe en Duitsland migreren waar toch ook zeker gejaagd word.
    Eem vooraf aangekondigd bezoek van Marianne en Esther aan de OVP en die dan terugkomen met een verhaal dat het allemaal wel goed is,neemt bij mij alleen maar in geloofwaardigheid af.
    Daarom reken ik het de PvdD WEL aan en de SP niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook zoals Stempelientje geredeneerd, maar ben tot de conclusie gekomen dat het voor de grazers in de Oostvaardersplassen verder niets uitmaakt.

    BeantwoordenVerwijderen