Respect voor dieren

donderdag 4 maart 2010

Medisch bulletin

Vandaag voor de eerste keer gezien door een arts, een vrij jonge chirurg, met een naam en een voorkomen als uit Duizend-en-Een-Nacht: dokter Noor. Tegenwoordig moet je dan direct aan Wilders denken. Hoe ver in het Oosten zijn oorsprong ligt, weet ik niet, wsch. wel gewoon hier geboren. Deze dokter schreef met een vulpen, ik zei dat ik dat in lang niet meer gezien had. Vond hij wel leuk. Verder een echte ambachtsman, zoals ook Bert Keizer ze beschrijft: sterk gericht op het maken van productie. Niet gesteld op geleuter.

De VU heeft de eerste hulp en de polikliniek niet in hetzelfde gebouw. Zo rustig als het vrijdag j.l. op de eerste hulp was, zo druk was het vandaag op de poli. Ik moest lang wachten op het maken van weer 2 foto’s.

De nieuwe foto’s bevestigden de eerste diagnose. De dokter wenste me geluk met de aard van de breuk, die operatief ingrijpen niet nodig maakt. De prijs daarvoor is zes weken rust; nu nog vijf. Geleidelijk aan wordt het minder pijnlijk. Wel drong hij erop aan dat ik de ‘sling’ zou dragen. Daarnaast een paar keer per dag heel kleine beweginkjes maken met de arm, tegen verstijving. Ook stelde hij vast fysiotherapie in het vooruitzicht.

Daarna met Connexxion naar huis. Omdat het nogal ver is, weet geen chauffeur precies hoeveel strippen afgestempeld moeten worden. Ik heb nu drie ritten met deze lijn gemaakt; de eerste keer betaalde ik zeven strippen, de tweede acht en de derde zes. Dat is het aardige van mensenwerk.

PS. Vriendelijk verzoek: sta in het vervolg even stil bij het monument voor de gevallenen. 

1 opmerking:

  1. Ik hoef niet bij zo'n monument te staan,ik heb de afgelopen week bewezen dat ik zelf erg goed kan vallen :( en zelfs wel 2 keer in een week!

    BeantwoordenVerwijderen