Respect voor dieren

dinsdag 30 maart 2010

Ook Marianne Thieme houdt van Holland

Image and video hosting by TinyPic 
Verschillende blogvolgers maakten spottende opmerkingen over Marianne Thieme die vorige week te zien zou zijn geweest in het spelletjesprogramma van Linda de Mol, genaamd ‘Ik hou van Holland’.

Ikzelf vind deelname aan dergelijke veelbekeken programma ’s politiek gezien volkomen verantwoord. Thieme is het smoel van de Partij voor de Dieren en dan vind ik het niet meer dan logisch dat je dat dan ook zoveel mogelijk laat zien. Politiek is mensenwerk en kiezers hebben graag een goed beeld van de persoon op wie ze stemmen. Dus een politicus eens een keer in een andere rol te zien, daar is m.i. in het geheel niets op tegen.

5 opmerkingen:

  1. Wat ben ik weer trots op mevrouw Thieme!!

    Nooit kijk ik naar het RTL TV programma 'Ik hou van Holland"...maar vanavond ontkwam ik er al 'zappend' niet aan.

    En wat was ik blij verrast om daar mevrouw M. Thieme van de pvdd aan te treffen als een van de panelleden van dit programma.

    En trots was ik ook, ja!....want zij heeft als drukke politica toch maar weer tijd vrij weten te maken in haar agenda, om geheel het Nederlandse volk op de TV aangenaam te verpozen.
    Daar komt bij dat haar deelname ook het niveau van dit spelprogramma enorm zal doen opkrikken...dat zal overduidelijk zijn en de kijkcijfers zullen minstens geëxplodeerd zijn met zo'n kijkcijferkanon als mevrouw Thieme van de pvdd...

    Trots ook ja, want wie presteert het om zich zo ten volle over te kunnen geven aan dit kneuterige, oer-Hollands-gezellige TV-spel ... wetende dat ondertussen honderden dieren van de honger creperend doodgaan in de OVP, terwijl de grote leider van de pvdd, ook nog overtuigd belijdend lid van de Zevendedags Adventisten, zich vermaakt aan de 'speeltafel'.

    Want wij denken dat de dieren in de OVP het zo slecht hebben, maar niets is minder waar... Mevrouw Thieme heeft, in de persoon van mevrouw Ouwehand, het Nederlandse volk vanaf haar hoge troon en kansel in de Tweede Kamer toch maar weer op indrukwekkende wijze toegesproken en ons gerustgesteld.

    Zij heeft ons het 'licht laten zien'.

    And guess what... ook mij zijn de schellen van de ogen gevallen en kan nu opgelucht mijn verlichte pad vervolgen...ik hoef mij nergens druk om te maken.

    Want nu begrijp ik waarom zij zich met zo'n gerust en vredig hart kan bezig houden met de wereldse dingen waarin geen ruimte is voor dieren...ik begrijp het volkomen...en het is ook heel simpel:

    'Want wie LOL heeft, heeft nou eenmaal geen tijd voor (dieren)LEED'.

    Kijk, daarom ben ik nou ZO vreselijk trots op mevrouw M. Thieme.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er worden al genoeg spelletjes gespeelt in de tweede kamer dunkt me.Mw Thieme heeft waarschijnlijk tijd te over ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toelichting artikel: Ik hou van Holland en de pvdd.

    Mijn kritiek is vooral gebaseerd op het feit dat de partij in de persoon van M. Thieme zichtbaar wordt gemaakt door deel te nemen aan kneuterige TV spelletjes en daarmee het partijbelang wil dienen...let wel: het PARTIJ belang!

    Het vormt namelijk een schrille tegenstelling tot het feit dat de pvdd zich niet zichtbaar maakt door, bij wijze van spreken wekelijks, de Oostvaardersplassen in te trekken, met lieslaarzen aan om zo de werkelijke situatie in de OVP op de voet te volgen.

    Met een frequentie van zo'n 1 x in de paar jaar gaan de dames aangekondigd op bezoek bij StaatsBosbeheer, bepaald niet gekleed op de ellendige, moerassige bodemgesteldheid waar de runderen, de paarden en de edelherten het dan wel mee moeten doen.

    Bovendien was de reden tot dit laatste bezoek niet omdat de pvdd zich het lot van de dieren aldaar zo aantrekt ...
    Wat hen zorgen baarde is het minder fraaie beeld dat van de pvdd geschetst werd door het programma EenVandaag n.a.v. de situatie in de Oostvaardersplassen.

    Een debat met wetenschappers/deskundigen die een andere mening zijn toegedaan wordt afgewezen...iets te precair misschien ivm. partijbelangen?...
    Want als je niets zegt, kun je uiteraard ook geen blunders begaan...op 'safe' spelen dan maar.
    En zo'n simpel TV spelletje, daar kun je je tenslotte geen buil aan vallen.

    De pvdd is voor mij een open boek: De partij heeft geen enkele ervaring met een begrip als 'human resources'.
    Het gaat ook bij deze partij om de partij, om de 'poppetjes' (vooral young, fresh and beautiful) en de leuke baantjes met nog leukere "CV-tjes" voor in de toekomst.
    Waarbij men zich niet aan de indruk kan onttrekken dat aan familiebanden en vriendenkringen de voorkeur wordt gegeven.

    En de doelstelling 'dierenwelzijn' is inmiddels ondergeschikt geraakt.

    Het is niet voor niets dat de dieren geen prioriteit meer vormden in de gemeentelijke verkiezingen, maar dat de Noord-Zuidlijn hun plaats heeft ingenomen en nu boven aan de lijst staat.

    Het begint sektarische en karikaturale vormen aan te nemen.

    Als je dit soort TV spelletjes nodig hebt om de partij te promoten dan zou ik me daar ernstig zorgen over gaan maken.

    Het toont de inzet van het verval van de partij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daarom heb ik ook mijn lidmaatschap beeindigd.Hoe zit het met bv met Natasja Oerlemans?Nooit meer iets van gehoord,ook niet met de gemeentelijke verkiezingen.Hoe gaat de PvdD me zjn mensen om? Kandidaten die van de kieslijst verdwijnen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natasja is naar Milieudefensie gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen