Respect voor dieren

maandag 15 maart 2010

Wouter Bos

Stel je bent Floor Ligtvoet.

Je vindt Stefan Vermeulen bereid samen met jou een artikel te schrijven voor het Haarlems Dagblad. 
Het is voor de weekendbijlage, dus je hebt even de tijd om je te informeren, als je wat over Wouter Bos wilt schrijven.

Je krijgt maar liefst een halve pagina toegewezen.

Je schrijft je verhaal; je leest het voor verzending samen nog een keer door.

Het wordt door de eindredacteur gefiatteerd en prominent geplaatst op de voorpagina van die bijlage. 
Met een grote kleurenfoto (ANP) erbij van Wouter Bos die aan kinderen voorleest.

De kop erboven – zeg maar gerust de climax – luidt, in kapitale vette letters:

Papa Bos snijdt nu het vleees

******* 

Kan de krant  misschien een 'niet goed geld terug'- regeling invoeren ?

6 opmerkingen:

  1. Barend, op de televisie hadden ze het eindeloos over Bos en Eurlings die nu niet meer alleen op zondag het vlees hoefden te snijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grap.
    Hij hoeft alleen maar het vlees te snijden voor zijn kinderen en vrouw.

    Ik heb de petitie ondertekend tegen het dierenleed in de Oostvaarderplassen en zal hem doorsturen naar mijn vrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Mieke, zelfs dat betwijfel ik. Het zou me verbazen indien niet het hele gezin vegetarisch leefde. Maar zo goed ken ik ze niet.

    Hoe dan ook - een vegetariër laat je natuurlijk geen vlees snijden.
    Dat is respectloos - en al helemaal liefdeloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Excuses. Ik was even vergeten dat Wouter Bos vegetariër was. Het Haarlems Dagblad was het blijkbaar ook vergeten. In een land waar hoogstens 4% van de bevolking vegetariër is, is dit ook niet zo vreemd. Barend kijkt weinig tv. Op de televisie is heel vaak een spotje van de SIRE vertoond over kinderen die zich afvragen wie die man toch is die op zondag het vlees snijdt. De bedoeling was dus dat mannen zich meer met hun kinderen gingen bemoeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mij werd op het werk ook meermalen verweten dat ik niet naar barbecuepartijtjes wilde gaan. Dan had ik dus maar op wat slablaadjes moeten kauwen terwijl het naar vlees walmde. Overigens wordt het je ook kwalijk genomen als je geen alcohol wil drinken wanneer je met collega's uitgaat, ook al laat je de anderen vrij in hun keuze. Je schijnt niet te mogen afwijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Professionele journalisten en freelancers mogen dergelijke fouten m.i. niet maken.

    Dan lever je geen waar voor je geld.

    Maar het zal de koppenmaker wel weer geweest zijn...

    BeantwoordenVerwijderen